کد خبر 1029721
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کنسولگری

پنهان‏کاری و فعالیت کردن تحت پوشش مؤسسات خیریه یا فرهنگی، شیوه‏ای است که گروه‏های فراماسونری آن را ابداع کردند.

به گزارش مشرق،  سامی جواد کاظم در کانال تلگرامی مطالعات عراق نوشت:

پنهان‏کاری و فعالیت کردن تحت پوشش مؤسسات خیریه یا فرهنگی، شیوه‏ای است که گروه‏های فراماسونری آن را ابداع کردند. در این شیوه، فعالیت‏های خیریه یا فرهنگی به شکلی گزینشی و به نحوی متناسب با ماهیت جامعه هدفی  که قرار است نابود شود، انجام می‏گیرد. بدین منظور از عناصر ساده‏لوح یا احمق استفاده می‏شود و حتی به آنها در مقابل اجرای دستورها چیزی داده می‏شود که رؤیای آن را داشتند.

امروزه مؤسسات و مراکز مختلفی با عناوین فرهنگی و رسانه‏ای پیشنهادهایی برای ارائه مدارک و گواهی‏نامه‏ها یا توسعه توانمندی‏های دانشجویان در زمینه‏های مختلف مطرح می‏کنند که عمدتاً رایگان است. همین مسئله باعث می‏شود که جوانان بسیاری به چنین برنامه‏هایی بپیوندند. پیشرفت‏های الکترونیک و به طور خاص اینترنت و شبکه‏های اجتماعی باعث شده است فعالیت این نوع مؤسسات هم بیشتر شود.

فعالیت‏های فراماسونری به عراق بازگشته است و بدین منظور انجمن‏ها و جمعیت‏های خیریه‏ای تأسیس شده‏اند که می‏توان به انجمن دختران، انجمن بین‏النهرین، انجمن بغداد و الفیحاء، انجمن برادری و... اشاره کرد. همان‏گونه که گفتیم، گروه‏های فراماسونری نشست‏ها و کنفرانس‏هایی را با عناوین فریبنده برگزار می‏کنند.

امروزه مؤسساتی وجود دارند که روی بحث توسعه توانمندهای انسانی، رسانه‏ها یا روابط خارجی متمرکزند مانند مؤسسه یهودی‏ـ آمریکایی رند که سازمانی غیرانتفاعی است و به توسعه سیاست‏های عمومی، بهبود روند تصمیم‏گیری و نیز توسعه رسانه‏ای کمک می‏کند. این مؤسسه پژوهشی مورد حمایت نهاد نظامی آمریکاست و بودجه سالانه آن بالغ بر 150 میلیون دلار است. آیا این بودجه‏ها در راه خدا هزینه می‏شود؟

ظاهر فریبنده و براق این مراکز نشان‏دهنده برابری، برادری و پیشرفت است، اما واقعیتی که پشت این ظاهر زیبا وجود دارد چیز دیگری است. حتی می‏توان گفت میراث اسلامی را به آتش می‏کشد و افکاری را به وجود می‏آورد که ذهن جوانان را تخریب می‏کند و آنها هم به نوبه خود فرهنگ اسلامی را ویران می‏کنند. مؤسسه رند در آخرین گزارش خود که معمولاً آثار آن بر سیاست آمریکا دیده می‏شود، از چیزی سخن می‏گوید که به آن «کنترل اسلام»، و نه «اسلام‏گرایان»، گفته می‏شود تا از این طریق اسلام با «واقعیت جهان معاصر» هماهنگ شود. در این گزارش درخواست شده است به زیرساخت‏های اسلام ورود شود تا غرب همان تجربه‏ای را که با کمونیسم داشت، در خصوص اسلام تکرار کند و در نتیجه دیگر کسی از کنترل «اسلام‏گرایان» یا فرق گذاشتن بین مسلمان میانه‏رو و مسلمان رادیکال سخنی نگوید و همه را در یک دسته قرار دهند.

اکنون هم نقش تیمی دیویس، کنسول آمریکا در بصره و عضو سابق اداره امنیت و اطلاعات نیروی دریایی آمریکا که در ژوئن 2017 کار خود را در بصره آغاز کرده، این است که فعالیت‏های توطئه‏گرانه خود را با ظاهری جذاب و فریبنده پیش ببرد که از نمونه‏های آن برگزاری دوره توسعه فعالیت‏ها یا توسعه انسانی است. کنسولگری آمریکا در بصره در فاصله سال‏های 2017 تا 2018 دوره‏های آموزشی متعددی را با عنوان Maharat Mentorship برای مدت 8 ماه برگزار و از آنها حمایت مالی می‏کرد. همچنین در ماه مبارک رمضان سفره‏های افطار انداخته می‏شود. از طریق این فعالیت‏ها عناصر مؤثر، توانمند و مستعد برای ضربه زدن به اسلام و عراق انتخاب می‏شوند. کنسولگری آمریکا در به کارگیری این افراد از طریق شبکه‏های اجتماعی موفق عمل و از این طریق اوضاع را در بصره و عراق متشنج کرده و توده‏ها را به بهانه مطالبه حقوق خود علیه دولت عراق به خیابان‏ها کشانده است.

 این سیاستی است که داگلاس سیلمان، سفیر سابق آمریکا در بغداد، در مقاله‏ای که در روزنامه آسوشیتدپرس منتشر کرده، به صراحت از آن سخن گفته است: پس از پایان جنگ با داعش، آمریکا باید تلاش کند نقش ایران در منطقه و عراق را تضعیف کند. من کسانی را به چالش می‏کشم که مطابق خواسته‏های برخی اسامی خیالی و غیرواقعی که مطالباتی ویرانگر و فرقه‏گرایانه را مطرح می‏کنند، عمل می‏کنند. این افراد باید شناسایی شوند. دولت عراق هم باید در این زمینه به علت عملکردی که داشته است سرزنش شود. مشکل این است که ملت عراق باید هزینه پیامدهای این موضوع را بپردازد نه طبقه سیاسی حاکم. نقش وزارت خارجه عراق در قبال اخبار و تصاویری که وبگاه‏های اینترنتی درباره نقش مشکوک کنسول آمریکا در بصره منتشر می‏کنند، چیست؟-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس